fredag, januari 20, 2006

...endast Tommy è vaken....

Vi smög ut om natten mitt i snöstormen för att se huset. Vi var nyfikna på hur långt de var komna med aluminiumtaket och med köket.



Vi smög runt med ficklampor i händerna och kände oss som inbrottstjuvar. Köket har kommit en bra bit på vägen. Vi gluttade in och Tommy lyste upp med ficklampan (som synes).

Jag känner mig mycket nöjd med valet av kök. Man såg för visso inte mycket, men det gav ett genomgående positivt intryck. "Bandet" av överskåp är på plats. Jag ville inte ha "vanliga" överskåp för att inte få ett för kompakt intryck och stå med ansiktet rakt in i skåpet. Så här upplever jag det som mer luftigt och mer minimalistiskt. Gillar även den 8cm tjocka bänkskivan i laminat med aluminiumprofil och den höga bänkhöjden (97cm). Mycket elegantare än granit som bara ger intryck av prickig korv... som dessutom inte är en favorit.