måndag, februari 20, 2006

Får jag presentera UGO och ZAO



Idag har vi köpt soffa. Vi såg denna modellen redan i Köpenhamn i höstas fast i orange. För mig var det kärlek vid första ögonkastet, medan den har varit mera svårsmält för Tommy (även om han nu påstår att det var hans idé...). Det är en soffserie som baserar sig på få kombinerbara element. Vi har köpt kombinationen som den röda på första bilden... fast i grönt. Har tagit med foto 2 för att visa färgen och sedan även exempel på olika kombinationer som är möjliga. Egentligen hade vi bara tänkt oss soffan och EN fotpall... men denna kombinationen var på erbjudande i Malmö till reducerat pris i precis den färgen vi ville ha! Den är ritad av Norway Says och producerad av HJELLE. Hjelle är en gammal norsk soffproducent. Norway Says är en grupp unga norska designer som har designat soffor till Hjelle sen år 2000. Bl a UGO, soffan som vi köpt.





Med i köpet fick JAG även en liten stol (den blå på bilden). Jag blev förtjust i den bland 50 andra och Tommy tittade på mig som om jag var ett hopplöst fall och tyckte inte alls vi skulle ha den lilla fula lila stolen längst bort i hörnet i affären. Nu påstår han att det var hans idé den också... och att det var han som förhandlade till sig den. Sanningen är att det var JAG som sa att vi skulle få den med i köpet! Sen fick vi reda på att den är ritad av KOMPLOT DESIGN (danska designer) och producerad av SWEDESE. Den heter ZAO. Dwg-filen till stolen hittar man här.